To, co začalo jako vize jednoho muže: navrhnout perfektní košili z oxfordské bavlny, dalo Gantu jeho místo v dějinách módy. Bernard Gant byl z Ukrajiny a jako mnoho dalších přistěhovalců, kteří přišli do New Yorku v roce 1914, byl rozhodnut zajistit si takovou budoucnost, jaké by ve své rodné zemi nemohl nikdy dosáhnout. Svou cestu zahájil v oděvní čtvrti New York City přišíváním límců na košile. Tam se potkal se svou budoucí ženou, která pracovala pro stejnou firmu jako specialistka na knoflíky a knoflíkové dírky. Jejich sňatek o pár let později stvrdil rodinnou oddanost ke zručnosti v oboru krejčovství a smysl pro detail.
Společnost Gant dostává konečnou podobu
Po druhé světové válce založil Bernard s partnerem malou firmu na výrobu košil. Šili košile pro velké maloobchodní řetězce jako např. Brooks Brothers. V roce 1927 se rozhodli firmu přestěhovat do New Havenu v Connecticutu. Každou košili označili písmenem „G“, což byla jejich značka pro kvalitní zboží. Mnoho zákazníků pak vyhledávalo právě toto „G“ spíše než oficiální značku. Poptávka po košilích s „G“ rychle rostla. Druhá světová válka skončila a po letech strávených v uniformě muži zoufale toužili po ležérnějším oblečení – stejně jako dva Gantovi synové Elliot a Marty, kteří se vrátili z aktivní služby (jeden sloužil u amerického letectva, druhý u námořnictva). Mladé bratry velmi zaujala změna ve způsobu oblékání. Spolu s otcem si začali pohrávat s myšlenkou vlastní značky.
Gant z New Havenu v Connecticutu v roce 1949
Od iniciály „G“ k vlastní značce – Gant – byl jen krůček. Zákazníci, kteří vyhledávali kvalitu košil s „G“, šitých pod značkami jiných obchodníků, si mohli začít užívat samotné značky Gant. První nová košile měla obrovský úspěch: materiál pro sportovní oblečení a límeček s knoflíčky. Gant byl náhle hlavní značkou ve všech obchodech univerzit sdružených v Ivy League. Mnoho modelů, které se zde prodávaly, se na dlouho staly ikonou – zvláště pak košile s inovativními krejčovskými prvky Ganta, například poutko (locker loop) a boxový záhyb na zádech či knoflík na zadní straně límce, který zabraňoval posunutí kravaty.
Na scénu vstupuje švédský tým
Gantovi prodali firmu v roce 1967 a ta byla do roku 1999 v majetku mnoha velkých amerických korporací. Až tři Švédové – Lennart Björk (který přijel na podzim 2018 na pozvání společnosti Vermont do Prahy), Klas Käll a Staffan Wittmark – značku Gant znovu objevili a udělali z ní světovou lifestylovou značku. V roce 198o získala jejich společnost Pyramid Sportswear hlavní licenci s právem navrhovat vlastní kolekci a prodávat značku nejprve ve Švédsku a později po celém světě. Dvacet let se díky svým mezinárodním kolekcím pod značkou Gant Švédové těšili světovému uznání. To, co bylo na začátku módní značkou pro muže, se v průběhu let vyvinulo ve značku globálního životního stylu pro celou rodinu. Jedním z hlavních důvodů tohoto „druhého začátku“ bylo ovlivnění evropskou elegancí a kultivovaností. Výsledkem bylo umělecké spojení amerického východního pobřeží a Evropy, jež od té doby odlišuje značku Gant od jiných módních značek. Švédský tým získal značku od amerických majitelů v roce 1999. V roce 2oo8 byla značka Gant prodána soukromé švýcarské společnosti Maus Frères.
Čím Gant přispěl do klasického amerického šatníku
Poptávka pro značce Gant se šířila jako oheň – stejně jako popularita celého stylu východního pobřeží. V roce 1951, kdy začala televize poprvé vysílat od pobřeží k pobřeží, se místní trendy přes noc staly trendy celonárodními. Také sport měl velký vliv. Rostla obliba univerzitního fotbalu, tenisu a basketbalu. Toto vše povzbuzovalo Gant, aby pokračoval v budování „vzhledu východního pobřeží“ – stylu, který je pro toto nezapomenutelné obchobí typický. Košile se zapínáním na knoflíky a rugger – rugbyová košile inspirovaná britskou rugbyovou módou – se staly bestsellerem. Těmito košilemi, vlastní verzí kalhot chinos, tenkými svetry a klubovými blejzry přispěl Gant k tomu, čemu se dnes říká klasický americký šatník.
60. léta. Zaměřeno na intelektuály
Ten vzhled se stal nesmrtelným úplnou náhodou. Na počátku 6o. let byl John F. Kennedy zvolen nejmladším prezidentem Spojených států. Narodil se a vyrostl v Bostonu, vzdělání získal na Harvardu, letní sídlo měl v Cape Codu, a tak se stal perfektním vzorem pro styl východního pobřeží. Touto dobou se Gant prodával po celých Spojených státech. Poptávku dále zvyšovaly četné reklamní kampaně založené na stylu Nové Anglie – nenuceném, ležérním, specificky americkém přístupu, který zároveň pomáhaly definovat. Popularitu stylu dále šířily filmy jako Případ Thomase Crowna (1968) se Stevem McQueenem a Faye Dunawayovou v hlavních rolích.
Na scénu vstupuje švédský tým
Gantovi prodali firmu v roce 1967 a ta byla do roku 1999 v majetku mnoha velkých amerických korporací. Až tři Švédové – Lennart Björk (který přijel na podzim 2018 na pozvání společnosti Vermont do Prahy), Klas Käll a Staffan Wittmark – značku Gant znovu objevili a udělali z ní světovou lifestylovou značku. V roce 198o získala jejich společnost Pyramid Sportswear hlavní licenci s právem navrhovat vlastní kolekci a prodávat značku nejprve ve Švédsku a později po celém světě. Dvacet let se díky svým mezinárodním kolekcím pod značkou Gant Švédové těšili světovému uznání. To, co bylo na začátku módní značkou pro muže, se v průběhu let vyvinulo ve značku globálního životního stylu pro celou rodinu. Jedním z hlavních důvodů tohoto „druhého začátku“ bylo ovlivnění evropskou elegancí a kultivovaností. Výsledkem bylo umělecké spojení amerického východního pobřeží a Evropy, jež od té doby odlišuje značku Gant od jiných módních značek. Švédský tým získal značku od amerických majitelů v roce 1999. V roce 2oo8 byla značka Gant prodána soukromé švýcarské společnosti Maus Frères.